Запитання: Я студент, навчаюсь на третьому курсі інституту, не отримую стипендії, мені в листопаді виповнюється 19 років, я проживаю в квартирі разом з бабцею пенсіонеркою. Чув що зараз зменшиться субсидія, в наслідок нарахування мені доходу якого я не отримував. Чи так це?
Відповідь: Це дійсно так, сьогодні, 21 вересня, набула чинності постанова Кабміну від 8 вересня 2016 року № 635, якою внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.
Для тих хто досяг 18-річного віку за станом на 1 січня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії, якщо середньомісячний сукупний дохід такої людини менше прожиткового мінімуму, або доходи відсутні, але такий громадянин навчався на денній формі навчання в загальноосвітніх, професійно-технічних або вищих навчальних закладах, то для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні 1 прожиткового мінімуму. В наслідок чого збільшиться сукупний дохід родини та відповідно може зменшитися розмір субсидії.
Крім цього, постановою уточнено порядок обчислення сукупного доходу для призначення населенню житлових субсидій, а також механізм подачі заяви і декларації в електронній формі.
Зокрема, для осіб, які протягом року, за який враховуються доходи для призначення субсидії, перебували на строковій військовій службі, середньомісячний сукупний дохід незалежно від отриманих (не отриманих) доходів визначається на рівні 1/2 розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи.
Також встановлено, що якщо на момент звернення за призначенням субсидії особа є непрацюючим пенсіонером, який не має інших доходів, крім пенсії, в його середньомісячний сукупний дохід враховується розмір пенсії за місяць, що передує місяцю, з якого призначається субсидія. Таким чином, тепер непрацюючим пенсіонерам субсидія буде призначена виходячи тільки з розміру щомісячної пенсії, а не сукупного доходу за весь 2015 рік.
Крім того, згідно зі змінами до уваги береться в сукупному доході при призначенні субсидії вартість безоплатно отриманих санаторно-курортних путівок, протезно-ортопедичних виробів, засобів реабілітації, сум, які виплачуються в порядку відшкодування шкоди, заподіяної працівникові у зв’язку з виконанням ним трудових обов’язків.
При призначенні субсидії в I кварталі в середньомісячний дохід буде враховуватися дохід від земельної частки (паю), нарахований один раз на рік в IV кварталі попереднього року, в середньомісячному розмірі на підставі відповідних довідок.
Якщо середньомісячний сукупний дохід громадян менше прожиткового мінімуму, але такі громадяни протягом зазначеного періоду отримували будь-які соцвиплати (пенсію, стипендію, допомогу при народженні дитини і т.д.) або будь-які доходи, отримані особою, яка не досягла 18-річного віку, то в розрахунок субсидії включаються фактичні розміри отриманих такими особами доходів.
Якщо у громадянина відсутні доходи, для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні 2 розмірів прожиткового мінімуму. У той же час, в окремих випадках за рішенням районних виконавчих органів міських рад або комісій, які ними утворюються, для осіб, які проживають в сім’ях, що опинилися в складних життєвих обставинах, в розрахунок субсидії може включатися середньомісячний сукупний дохід на рівні 1 прожиткового мінімуму.
Також уточнено порядок автоматичного призначення субсидії громадянам на наступний період, а також дії особи в разі незгоди з рішенням про автоматичне призначення субсидії. Так, особа, яка не згодна з рішенням про проведення розрахунку субсидії на наступний період і має додаткові обставини, які безпосередньо впливають на визначення розміру сукупного доходу за попередній період, повідомляє про це в структурний підрозділ з питань соцзахисту і подає відповідні підтверджуючі документи для проведення перерахунку субсидії в межах терміну призначення.
Крім того, передбачаються можливість подачі заяви і декларації з використанням електронного підпису із застосуванням електронної системи ідентифікації, яка використовує базу клієнтських даних банків.